fredag, april 10, 2009

How the X-files stold my night's rest.

97;48: NOW PLAYING: High and Mighty - Cyndi Lauper

Jag får seriöst spel på TV-serier. Speciellt gamla. Tittade klart på Twin Peaks igår (har boxen) och jag kan inte direkt säga att jag gillade slutet. Visst, när de skrev/spelade in andra säsongen så hade de inte räknat med att folk skulle sluta titta efter att de löst Laura Palmer-mordet, så slutet var ju inte direkt tänkt som ett SLUT-slut. Vilket gör det väldigt jobbigt för oss som drygt Tjugo år senare tittar på TV-serien och inser att denna hemska och extremt spännande "Cliff-hangern" är det faktiska slutet på historien om invånarna i Twin Peaks. Det som händer i slutet av sista avsnittet är helt otroligt ofattbart och gör mig hemskt frustrerad över att det inte finns mer! Jag klarar inte av det. Fast Cooper är så jävla snygg. Och Audrey är söt. Synd det som (kanske) händer med dem :(

Men nu över till en annan gammal TV-serie (som i alla fall slutar med stil). För några dagar sedan såg jag X-files avsnittet "How the ghosts stold Christmas"(avsnitt 6, säsong 6), och jag måste säga att när man som jag är på femte säsongen (ja, jag hoppar lite ibland) så har man sett det mesta i stördhet och sjukhet, men hittills har inget avsnitt gjort mig rädd, fast jag är ganska lättskrämd. Men nu blev jag. Det var riktig jävla otäckt att sitta själv på sitt rum och se på det. Det var ett sjukt bra och spännande avsnitt, men spökhus, spöken, blod, lik och illusioner sent på kvällen är inte bra när man är lättskrämd.

Men förövrigt så är min väska klar (bilden). Ska bara köpa en längre kedja till den så jag kan ha den som en axelremsväska. Kommer antagligen göra en till snart, ska bara hitta orken.

Har dessutom jobbat en massa i vår trädgård nu på lovet (för pengar). På mina armar ser det ut som om jag skaffat katt. Plus att jag klippte mig i fingret i tisdags när jag skulle rensa bort lavendeln. haha.

Inga kommentarer: