onsdag, januari 07, 2009

Dreams Untied.

När verkligheten känns för långt borta och jag inte är säker på vad som är på riktigt och vad som varit en dröm, vad som är fiktionen i mitt huvud och vad som är konkret eller när jag vaknar upp från en omedveten medvetenhet och undrar vad i helvete det var jag höll på med, det är då jag borde ta en paus från vardagen och få vara mig själv en stund. Och hur skulle jag kunna vara mig själv på något annat sätt an att vara kreativ och ägna mig åt det jag tycker om och är bra på.

Det är efter sådana här pauser som jag sitter med nydekorerade strumpbyxor och har troligtvis stora tuschfläckar på benen (jag har inte vågat kolla än) som ska tvättas bort i duschen om en stund och är stolt över hur fint det ändå blev. Om inte allt för länge planerar jag att hoppa ner i sängen och lämna ut mig själv åt fiktionen igen. För även om det inte är jag och även om det är långt ifrån verkligheten så är det ändå där jag oftast trivs bäst.

Jag är trött och finner det väldigt underhållande att jag råkade döpa bilden till strupbyxor.jpg istället för strumpbyxor.jpg.
Men jag vet att ni vill ha dom!

xoxo

Inga kommentarer: