tisdag, februari 10, 2009

I'm fine.

Jag har inte bloggat på riktigt på ett tag. Mestadels för att det stundvis är svårt att orka med ett liv som 17-och-ett-halvt-åring. Tillvaron som nästan 18-åring är fylld av bisarra begränsningar för att göra allt lite extra jobbigt för oss som är födda på den senare delen av året. Medans allt fler av våra klasskompisar bara kan springa ner på ica och handla cider så måste jag, som är född i september, be en kompis som haft turen att vara född i februari (Amanda och Mimmi, host host) eller mina föräldrar att handla till mig. Vilket blir extremt mycket mer komplicerat.
Dessutom så måste jag ha en förälder med för att akivera telefonbanken, så jag kan kolla mitt saldo när jag och syster far till London på lovet. För, som bankkvinnan sa; "Är man inte 18 så får man inte göra riiiktigt som man vill...".
Whatever, tänkte jag och drog därifrån och på busshållplatsen började det irritera mig hur mycket jobbigare detta nu skulle bli.

Men puss på att Jeanette är snäll och jag åker till London om en vecka.




I'll send all my loving to Scully and Mulder --->
(the light in my oh so dark, almost-eighteen-ness.)

bilden är från S02E13 - Irresistible.

Inga kommentarer: